Ihan sama. En tiedä. Vaikka. Ei huvita. Ei kiinnosta. Onko pakko? 

 

Turruttaa. Oon niin turta. Muutamaan päivään mikään ei ole huvittanut. Mulla ei ole ollut minkäänlaisia tunteita. Ei iloa, ei surua. Ei edes ärtymystä tai innostusta.

Terapeutti meinasi, että minulla on lauennut mielen puolustustila päälle viimeaikaisten mielen ja ajatusten myllerryksen vuoksi. Ehkä myös intensiivisen terapian alkaminenkin saa mielen puolustautumaan.

 

Viikonloppu pelottaa. Entäpä, jos viikonloppuna mielen puolustustila pettää ja romahdan ja sekoan? Jarnon kanssa harjoiteltiin ja tehtiin puolustautumis- ja pelastautumissuunnitelma. Minun pitäisi vain saada itseni tajuamaan, että minun ei pidä sietää sietämätöntä oloa. Minä saan poistua tilanteesta, minä saan poistua vaikka koko tästä hetkestä. Minulla on olemassa tukipilarit, joihin saan vapaasti nojata, jos minusta siltä tuntuu. Mutta silti se tuntuu niin vaikealta.

 

 

On minua vähän huvittanut. Ehkä. Olen jaksanut neuloa, mutta nyt sekin tuntuu turruttavalta eikä se huvita. Tekee mieli vain tökkiä lankakerää.